تبلیغات
تکنولوژی هنرهای گرافیک 3D - آموزش 3d Max _ریختن آب در لیوان (برخورد قطرات با لیوان_طبیعی)

خدا یا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار

درباره وبلاگ

آرشیو

آخرین پستها

پیوندها

پیوندهای روزانه

طبقه بندی

صفحات جانبی

نویسندگان

نظر سنجی

آمار وبلاگ



Admin Logo
themebox Logo


نویسنده :امید رسیدن
تاریخ:چهارشنبه 21 مرداد 1388-06:50 ب.ظ

آموزش 3d Max _ریختن آب در لیوان (برخورد قطرات با لیوان_طبیعی)

آموزش 3d Max _ریختن آب در لیوان (برخورد قطرات با لیوان_طبیعی)

1-اول باید یک ظرف تو خالی مانند لیوان ساخت برای این کار ما از cylinder استفاده می کنیم و داخل آن را خالی میکنیم پس ابتدا یک cylinder با مشخصات زیر میسازیم
radius=200 height=200 height segments=1 cap segments=1 sides=20
اکنون در حالی که cylinder در حالت انتخاب است به modifier میرویم و در قسمت modifier list این گزینه را انتخاب می کنیم edit poly
حالا روی به علاوه کنار آن کلیک کرده و polygon را انتخاب می کنیم
از زاویه ی دید بالا(top) قسمت بالایی استوانه را انتخاب می کنیم
اکنون در سر مجموعه edit polygons روی مربع کنار bevel کلیک می کنیم
height=0.0 outline amount= -20
اکنون دکمه apply را بزنید دوباره:
height= -150 outline amount= -50
حالا ok کنید.(اکنون لیوان ما آماده شده ما این کار را در سطح مبتدی آموزش دادیم تا وقت کمی ببره شما میتونید لیوان رو با روش های
بهتر بسازید و اون رو هر چه واقعی تر جلوه بدهید)
2-حالا باید آب را بسازیم برای این کار از منوی create\ particles\ super spray را انتخاب میکنیم و به صحنه اضافه می کنیم
در قسمت particle formation این تنظیمات را انجام دهید:
off axis=0.0 spread=10
off plane=0.0 spread=100
در قسمت viewport display
percentage of particles=40
در سر مجموعه particle generation
تیک در جلوی use rate باشد و مقدار آن برابر 3 قرار دهید
در قسمت particle timing
emit stop=100
life=90
در قسمت particle size
size=70
variation=0.0
grow for=4
fade for=0
در سر مجموعه particle type
در قسمت particle types تیک باید جلوی meta particles باشد.
3- اکنون super spray را در بالای لیوان قرار دهید به گونه ای که وقتی انیمیشن را play می کنید آب به درون قوری بریزد
تا اینجای کار درست انجام شده اما این مشکل وجود داره که آب از ته لیوان به بیرون می ریزه برای حل این مشکل هم یه راه حل وجود داره
از منوی create\ space warps\ deflectors\ udynaflact رو انتخاب کنید و به صحنه اضافه کنید
حالا در حالی که udynaflact در حالت انتخاب هست به modifier بروید
روی گزینه ی pick object کلیک کنید و سپس لیوان رو انتخاب کنید
(شما میتونید با تنظیم کردن دکمه های پایین مقدار برگشت آب و پخش شده گی آب رو مشخص کنید)
حالا دیگه کا ما تموم شده و فقط مونده متریال آب و لیوان.

البته این سیستم های ذره ای كه آبجكت رو به خودشون میگیرند بطور پایه مشكل%D