تبلیغات
تکنولوژی هنرهای گرافیک 3D - تنظیم عمر ذره ها

خدا یا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار

درباره وبلاگ

آرشیو

آخرین پستها

پیوندها

پیوندهای روزانه

طبقه بندی

صفحات جانبی

نویسندگان

نظر سنجی

آمار وبلاگ



Admin Logo
themebox Logo


نویسنده :امید رسیدن
تاریخ:دوشنبه 12 مرداد 1388-12:44 ق.ظ

تنظیم عمر ذره ها

تنظیم عمر ذره ها
یک دفعه متحرک سازی را اجرا نمایید می بینید که متحرک سازی درست می باشد ولی هرگز ذره ها نمی میرند. این به این دلیل است که برای ذره عمری را تعیین نکرده ایم برای تعیین عمر ذره راههای بسیاری موجود است که ما از ساده ترین آن که عملگر Delete باشد استفاده می کنیم.
عملگر Delete می تواند ذره ها را در مدت زمان معین بعد از گذشتن از آزمایش حذف نماید.
از انبار پایین یک عملگر Delete برداشته و درگ کنید و در Splash رها کنید.
پارامترهای این عملگر را به صورت زیر تنظیم نمایید.
پارامتر Remove را معادل By Particle age قرار دهید یعنی برابر عمر خود ذره.

 

پارامترهای Lifespan وVariation را به همان صورت پیش فرض رها کنید. در اینجا تمرین خود را Save نمایید و متحرک سازی را یکدفعه اجرا نمایید.
در ادامه می خواهیم ذره های مه و بخار ایجاد نماییم که بر اثر برخورد قایق و پاشیده شدن ذره پدید می آید.
پس به انتهای رویداد Splash یک آزمایش age test اضافه نمایید. و گزینه Is Greater than test value را انتخاب نمایید. پارامتر Test Value را مساوی 10 قرار دهید و پارامتر Variation را معادل 4 قرار دهید.

 

پس همه ذره ها داخل رویداد Splash مورد آزمایش قرار می گیرد و اگر عمر آنها از 10 تجاوز کند به رویداد دیگر ارسال می شود.

 

این ذره ها باید ذره جدید تولید نمایند پس باید یک آزمایش Spawn به این رویداد اضافه نمایید.

 

یک آزمایش Spawn را به ناحیه خالی Event Display اضافه نمایید ودستگیره آزمایش Age test را به آن متصل نمایید.
در داخل پارامترهای رویداد Display در قسمت Type گزینه Geometry را انتخاب نمایید.

 

سپس آزمایش Spawn را کلیک نموده و از پارامترهای آن در قسمت فیلد عددی Spawn able عدد 75 را وارد نمایید و پارامتر Offspring را معادل 3 قرار دهید و همچنین پارامتر Variation را معادل 15 قرار دهید.





نوع مطلب : 3d max